Як уникнути обриву бурта гільзи?

Як уникнути обриву бурта гільзи?

Сьогодні ми розповімо про таку проблему, як відламаний бурт гільзи по всій довжині кола. Ситуація ця вкрай неприємна, адже після зробленого замовлення в інтернеті (або безпосередньо у нас, на «Завод Двигун») поршневої групи МТЗ 82 або поршневої групи ЯМЗ 238 людина ставить замовлену продукцію в двигун і… І отримує обрив бурта! Ця проблема може виникнути з різних причин, але її цілком можна уникнути. І сьогодні ми розповімо, як вона зазвичай виникає та як цього не допустити.

Зовнішній вигляд поломки має такий вигляд, що відірваний бурт гільзи тріснув під кутом 30 градусів. Обрив бурта ніби піднімається під цим кутом знизу вгору – від нижньої кромки бурта. Найчастіше бурт гільзи віджимається при затягуванні головки блоку циліндрів – коли, начебто, весь процес установки завершено.

Досвід виробництва поршнекомплектів та їх випробувань на нашому дослідному полігоні у Запорізькій області каже, що причини такого явища можуть бути різними. Серед найпоширеніших виділимо п’ять таких причин:
1) Так зване «сідло гільзи» в блок-картері не було ретельно очищене від бруду.
2) При доопрацюванні сідла гільзи не врахували, що форма сідла бурта має відповідати формі гільзи циліндра.
3) Використовувалися не наказані виробником ущільнення – у різних заводів вони можуть мати іншу форму або інший діаметр, щільність і т.п. Тож на цю, здавалося б, «дрібницю» теж треба звертати увагу.
4) Не дотримувалися запропоновані виробником двигуна моменти затягування та кути затяжки.
5) Не була забезпечена прямокутність та/або плоскопаралельність опори бурта.

Якщо подивитися на перераховані вище причини уважно, то можна побачити, що важливою умовою тривалої експлуатації поршнекомплектів FORSAR є надійний контакт бурта гільзи з опорною поверхнею блоку циліндрів. І деформацію (перекіс) цієї опорної поверхні виявити суто візуально або навпомацки, без допоміжних засобів, не вдасться.

Найпростішим методом контролю перекосу є використання підшипникової туші. Туш наноситься дуже тонким шаром на опорну поверхню бурта гільзи на блок-картер. Після цього вставляють нову гільзу без ущільнень, втискають у своє сідло і знову знімають. Якщо при огляді видно, що опорна поверхня гільзи не рівномірно покрита тушшю по всьому периметру, необхідно доопрацювати сідло гільзи. Цю доробку краще проводити на стаціонарному свердлильному верстаті або на переносному пристрої для торцювання бурта гільзи. Тільки так і забезпечується плоскопаралельність бурта щодо поверхні картера.

Перехід поверхні бурта до діаметра настановного сідла повинен мати відбортовку в 0,5 – 1,0 міліметра Х 45 ° (С), щоб уникнути насадки закругленого переходу бурта гільзи на кромку. При недотриманні цієї вимоги на бурт впливає надмірний тиск під час затягування головки блоку циліндрів.

Також слід перевірити, щоб радіус закруглення на сідлі бурта не був занадто великим, щоб гільза спиралася на бурті не на зовнішню або внутрішню кромку. Якщо бурт гільзи не виходить за ущільнювальну поверхню циліндра на вказаний розмір або якщо він входить трохи вглиб, це означає, що при складанні бурт недостатньо притискається до сідла гільзи. При роботі двигуна це може спричинити рух гільзи через поступально-поворотний рух поршня. Зрештою, це призведе до того, що бурт гільзи відламається. Якщо необхідно доопрацювати опору бурта гільзи при ремонті двигуна, то можна або вкласти компенсаційні шайби зі сталі або використовувати більші розміри гільзи, щоб забезпечити необхідний виступ гільзи щодо поверхні циліндра. Гільзі великих розмірів бурта слід віддати перевагу порівняно з компенсаційними шайбами, тому що це веде до технічно більшої стабільності.

У зв’язку з цим іноді ставлять питання на кшталт цього: «Гільза яких поршнекомплектів схильна до обриву бурта найчастіше? Це поршнева Д 260 чи поршнева Д 245?». Відповідь тут проста – проблема зазвичай не в гільзі, а в дотриманні всіх правил і приписів щодо її встановлення.

Ваш товар успішно доданий до кошика
ФОРМА ЗВОРОТНОГО ЗВ'ЯЗКУ
Icon Form